رکورد پرواز‌های خارجی در فرودگاه بین المللی مشهد شکسته شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پایان عملیات اعزام حجاج خراسانی از فرودگاه بین المللی مشهد با جابجایی ۱۱ هزار زائر راز تبهکاری‌ها قاضی قلابی در مشهد برملا شد + عکس اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟ اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز
سرخط خبرها

ثبت ۲۵ مورد مثبت سرخک در مشهد از ابتدای سال تاکنون (۳ آبان ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۰۷۸۳
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
ثبت ۲۵ مورد مثبت سرخک در مشهد از ابتدای سال تاکنون (۳ آبان ماه ۱۴۰۲)
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۵ نمونه سرخک در آزمایشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شده که ۲۵ مورد آن‌ها مثبت گزارش شده است.

زهرا نهبندانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص وضعیت سرخک در بین کودکان در مشهد با اشاره به مشاهده موارد متعدد سرخک و طغیان آن در استان از ابتدای سال جاری و لزوم تشدید مراقبت‌های لازم، تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار دز واکسن سرخک به اتباع خارجی زیر پوشش این دانشگاه در سال جاری تزریق شده است.



وی با اشاره به اینکه سرخک یک بیماری ویروسی است، گفت: راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است و مسری‌ترین عامل عفونی شناخته شده است؛ به نحوی که اگر فرد مبتلا به بیماری در اتاق در بسته‌ای باشد و بعد از ۱۰ دقیقه از اتاق خارج شود ممکن است اگر فردی که ایمنی کافی ندارد، پنج دقیقه پس از او وارد اتاق شود باز هم به بیماری مبتلا شود.

نهبندانی با بیان علت افزایش سرخک در مشهد افزود: با توجه به ورود اتباع به کشور و اینکه واکسیناسیون مشخصی ندارند طغیان سرخک در مشهد مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی در سنین بین ۹ ماه تا ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسن سرخک را دریافت کرده‌اند، گفت: هم اینک اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی به حد قابل قبولی واکسینه شده‌اند، اما واکسیناسیون بیماری‌های سرخک و فلج اطفال در مرز‌های ورودی کشور همچنان ادامه دارد.

نهبندانی با بیان اینکه بیماری سرخک می‌تواند با علائم تنفسی، سرفه و آبریزش بینی و قرمز شدن مخاط چشم همراه باشد، گفت: سرخک ممکن است در مواردی شدید بروز کند و حتی منجر به مرگ شود. در موارد همه‌گیری بیماری ممکن است بین یک تا پنج درصد مرگ در بیماران رخ دهد. افرادی که معمولا ضعف سیستم ایمنی یا سوءتغذیه دارند بیشتر به عوارض سرخک مبتلا می‌شوند. سرخک می‌تواند به سرعت در یک جامعه پخش شده و همه‌گیری‌های بزرگ ایجاد کند و این در حالی است که سرخک توانایی بروز فرم‌های شدید و مرگ و میر را هم دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->